Metalanguage and Identity : From Narration to Reflection

個数:
  • 予約

Metalanguage and Identity : From Narration to Reflection

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 224 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781350497856

Full Description

How does language attain to rear view reflection and then timeless analysis? How does language garner its conceptualisation in order to do this?

This book is an exploration of the process in which everyday narrative language can become reflective and then analytical. Narrative language is viewed as a way of 'becoming' within the flow of time and therefore life.

Evans and Herat show that there are levels in language that correspond with conceptual structures existing in the mind and in wider society, which shape the formation of a metalanguage. They explore how metaphor is an important creative tool in raising language to a more conceptual level in the constitution of a metalanguage. The book considers the development of different strands of metalanguage, for example, mind-based logic, physically based metaphor and universal grammar, to provide a fuller account of language and identity by challenging sweeping existential accounts of language.

By studying the formation and application of metalanguage, the authors show it can help develop a more questioning, dialogic critical pedagogy in education to accustom students to develop critical awareness.

Contents

List of Figures
Introduction
Part I: Language and Being
1. Philosophy of Language
2. Language as Stream of Consciousness
Part II: Linguistic Development
3. Levels and Hierarchies of Language: Structuralism and Post-Structuralism
4. Language and Urban Discourse as Subjective Experience
5. Cognitive Linguistics
Part III: The Development of Metalanguage
6. Towards a Metalanguage
7. The Reflective Process
Part IV: Pedagogy
8. Being and Becoming; Sameness and Difference
9. Metalanguage, Ethics and Curriculum
10. Metalanguage and Critical Pedagogical Discourse
Conclusion
Index

最近チェックした商品