アイルランドのレース編み<br>Irish Lacemaking : Art, Industry and Cultural Practice (Critical Craft Studies)

個数:
  • ポイントキャンペーン

アイルランドのレース編み
Irish Lacemaking : Art, Industry and Cultural Practice (Critical Craft Studies)

  • ウェブストア価格 ¥25,097(本体¥22,816)
  • Bloomsbury Visual Arts(2025/10発売)
  • 外貨定価 US$ 115.00
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 1,140pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 288 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781350465510
  • DDC分類 746.2209415

Full Description

Following the career of the Irish lace designer and inspector Emily Anderson (1856-1948), this book traces a network of designers, makers, organizations and institutions involved in the late-19th and early-20th-century Irish lace industry and explores their contemporary relevance.

Molly-Claire Gillett maps the Irish lace industry's connection to stakeholders such as the British Department of Science and Art, the Cork School of Art, The Irish Agricultural Organisation Society and the Irish Department of Agriculture and Technical Instruction, pairing a close study of patterns and techniques with an investigation of broader issues in design education, philanthropy and women's professionalization. Concluding with a consideration of contemporary Irish lacemaking - now proudly claimed as an element of Ireland's intangible cultural heritage - Gillett tells the story of a 20th-century shift in the conception of lace design as 'art for industry', and lacemaking as an economic necessity to both practices as expressions of identity, creativity and community-building.

Richly illustrated and framed within the narrative of Anderson's life and career as a woman designer and civil servant during a pivotal moment in Irish history, Irish Lacemaking is an essential resource for students and researchers in craft, women's history and Irish Studies.

Contents

List of Figures
Acknowledgements
List of Abbreviations

Introduction
1. Lacemaking and Design Education in Ireland to 1883
2. Lace on Display: The Mansion House and Cork Exhibitions of 1883
3. 'A Renascence of the Irish art of Lace-Making': The Growth of Lace and Design Education
4. Co-operation and Community: The IAOS Home Industries Societies
5. The Lace Inspectress: Emily Anderson at the Department of Agriculture and Technical
6. Three Bonnets: Lacemaking as a Twenty- and Twenty-First-Century Cultural Practice

Conclusion

Notes
Bibliography
Index

最近チェックした商品