Producing Chinese Reality Television : Power, Precarity and Working Cultures (Global East Asian Screen Cultures)

個数:
  • 予約

Producing Chinese Reality Television : Power, Precarity and Working Cultures (Global East Asian Screen Cultures)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 272 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781350452626

Full Description

This study examines the production of popular Chinese reality television, complemented by interviews with a broad range of practitioners including newcomers, contractors, and migrant workers, all of whom form the industry's backbone.

Tianyu Zhang draws on first hand experiences across four television productions, providing exclusive insights into institutional dynamics and interpersonal relationships. She examines popular television series like Job Hunting (2010-), Win the Bill (2013-) and Waiting For Me (2014-), uncovering concealed narratives of precarious production that shape Chinese television.

She goes on to examine regulations impacting the broader labour market, including unsupportive national policies, social welfare systems, unhealthy work values, and the absence of trade unions, considering how these impact the television industry. Spanning a spectrum of media landscapes, from state-owned giants like China Central Television (CCTV) to provincial outlets and independent production houses, this comprehensive study captures the essence of Chinese reality TV production.

Contents

Introduction
1. Defining factors in China's labour market
2. Pre-production panning: complicated, effortful, under-developed?
3. Production and post-production: teamwork and improvisation
4. Production Ethics
5. Management from above
6. Self-management
Conclusion: Production cultures with Chinese characteristics
Bibliography
Appendices

最近チェックした商品