(非)美学理論:アドルノ、バディウと美学的モダニズム<br>(In)aesthetic Theory : An Essay on Adorno, Badiou and Aesthetic Modernism

個数:
  • 予約

(非)美学理論:アドルノ、バディウと美学的モダニズム
(In)aesthetic Theory : An Essay on Adorno, Badiou and Aesthetic Modernism

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 208 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781350450653

Full Description

A reckoning with the radicalisation of modernist aesthetics that took hold in the mid-twentieth century, (In)aesthetic Theory illuminates the limits of aesthetic presentation by bringing Theodor Adorno and Alain Badiou's divergent philosophies of art into critical proximity.

Both theorists uncover moments in which art ceases to represent and begins to insist - where its truth is not stated outright but intimated in a gesture beyond the world as given. Their respective frameworks suggest that aesthetic experience can open an affective breach in which the reifying impulse of cognition is negated, and that which otherwise eludes the regime of established appearances is encountered obliquely. This shared structural insight anchors this book's central hypothesis: that art's power to produce truth lies precisely in this zone of interruption, of failure, of withdrawal, and vanishing intensity.

Combining original theory with historically grounded comparative commentary, the text reflects on presence and absence, history and memory, politics and art, entropy and decay. With it, Vangelis Giannakakis offers a vitally current interpretation of aesthetic modernism.

Contents

Acknowledgements

Introduction: 'Where no more to be seen. Perforce to be seen'

1. Of materials, subjects and spirits
2. Inaesthetics as negative aesthetics?
3. Concepts, images, and the discontinuities of meaning
4. Events and the unity of art
5. The end of art, and the art of the end: An (in)aesthetic model

Notes
Bibliography

最近チェックした商品