ポストコロニアル教育とナショナル・アイデンティティ<br>Postcolonial Education and National Identity : An Arendtian Re-imagination (Bloomsbury Inquiries in Philosophy and Education)

個数:

ポストコロニアル教育とナショナル・アイデンティティ
Postcolonial Education and National Identity : An Arendtian Re-imagination (Bloomsbury Inquiries in Philosophy and Education)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 200 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781350433311
  • DDC分類 370.1

Full Description

Recognizing the strategic role that national identities play in post-colonial struggles for justice, this book conceptualizes a new approach to teaching national identity that, following Hannah Arendt, emphasizes children's ability to renew culture. The book uses the Philippine colonial experience as a case study, and includes a genealogy of Hannah Arendt's concept of the 'social', including an analysis of how she used this idea to explore the role that schools play within the political community. Azada-Palacios problematizes the way that national identity is valued as an educational goal in Philippine schools and the way that Philippine citizenship education continues to aspire towards a homogeneity of culture. Through an examination of colonial-era documents, she traces this characteristic of colonial history, and identifies this aspiration as an unreflective perpetuation of American colonial educational policy that has not been sufficiently criticized.

Contents

Series Editor's Foreword
Introduction
1. The Ideological Roots of Philippine Identity-Building in Schools
2. Postcolonial Foundations for an Education for National Identity
3. Cultural Belonging in Arendt's Thought: Her Concept of the 'Social'
4. Educational Tensions and the Liminality of the School
5. Arendt's Educational Thought: Limitations and Applications
6. Classrooms as Cultural Playgrounds
7. 'Amor Mundi' and the Danger of Insularity
Conclusion
References
Index

最近チェックした商品