古代世界における独裁制と劇場<br>Tyranny and Theater in the Ancient World : Command Performances

個数:
  • ポイントキャンペーン

古代世界における独裁制と劇場
Tyranny and Theater in the Ancient World : Command Performances

  • ウェブストア価格 ¥23,315(本体¥21,196)
  • Bloomsbury Academic(2025/05発売)
  • 外貨定価 US$ 115.00
  • ゴールデンウィーク ポイント2倍キャンペーン対象商品(5/6まで)
  • ポイント 422pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 256 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781350426542
  • DDC分類 882.009

Full Description

Exploring persistent connections between absolute rulers and dramatic performance in Greek and Roman drama and history, Anne Duncan offers the reader a comprehensive insight into the juxtaposition between tyranny and theater in the Greco-Roman world. From the mad kings of Greek and Roman tragedy to the relationships that Greek tyrants and Roman emperors cultivated with actors and playwrights, absolute power has had an inescapably theatricalising effect on ruler and regime.

Traversing various Greco-Roman playwrights, such as Euripides, Sophocles and Seneca, this book analyses the dangerous, unstable tyrants of ancient tragedy alongside the dangerous, unstable tyrants of ancient historiography in order to map out the ancient world's discourses about the allure and peril of absolute power. Duncan argues that, while any kind of political display has theatrical qualities, it is tyranny that has an especially theatrical mode. Her conclusion is that tyrants and playwrights began to influence each other over the course of Greco-Roman antiquity, so that tragedy tyrants began to resemble real rulers, and real rulers began to style themselves after tragedy tyrants, each trying to tap into the other's power to command audiences.

Contents

Acknowledgments
Introduction

1. Naïve Spectators: Barbarian Kings in Greek Tragedy
2. Writing for Tyrants: Athenian Playwrights at Court
3. "Transformed from a Man to a Wolf": Stock Tyrants in Greek Tragedy
4. The Tyrant Tragedian: Dionysius I of Syracuse
5. Alexander's Divine Performances
6. Seeing Monsters: Mad Kings in Greek and Roman Tragedy
7. Atreus and Thyestes: Icons of Misrule
8. The Julio-Claudian Emperors: Unmasking a Dynasty
9. Tragic History: the Octavia

Bibliography
Index Locorum
General Index