Noh : Japanese Classical Dance-drama (Forms of Drama)

個数:
  • 予約

Noh : Japanese Classical Dance-drama (Forms of Drama)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 208 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781350371484
  • DDC分類 792.0952

Full Description

This volume provides the reader with a comprehensive overview of the rich traditions of noh, classical Japanese dance-drama.

Drawing from specialized scholarship in English and in Japanese, it takes an accessible approach useful for a range of readers, including students and researchers of Japanese culture and performing arts, as well as theatre practitioners.

The introduction provides an overview, describing noh from the point of view of both the audience and the practitioner. Chapter One traces the history of noh from its origins through stages of development and formalization to the present day. Chapter Two explores the different plays in the repertoire, discussing their structures, themes, and sources. Chapter Three delves into the staging conventions of noh, introducing aspects of movement, music, and chant, as well as costumes, masks, and stage properties. To conclude, this book raises questions about the current situation of noh and explores its potential future.

Since its emergence in the 14th century, noh has been appreciated by audiences ranging from the intellectual elites to the warrior class, from the Buddhist clergy to commoners. Throughout its history, noh has influenced other traditional performing arts and, since the early 20th century, it has also been a source of inspiration for theatre practitioners outside of Japan.

Contents

List of Figures
Series Preface
Note to the reader
Acknowledgments

Introduction
Watching Noh
Practicing Noh
1. History
Origins
Developments
Expansion and Formalization
Modernization
2. Plays
Repertory and Categorization
Structures and Themes
Literary Characteristics
3. Performance
Stage
Movement
Music and Chant
Masks, Costumes, Fans
Stage Properties
Conclusion

Notes
Bibliography
Recommended Online Resources
Index

最近チェックした商品