Writing with Students : New Perspectives on Collaborative Writing in EAP Contexts (Bloomsbury Studies in Systemic Functional Linguistics)

個数:
  • 予約
  • ポイントキャンペーン

Writing with Students : New Perspectives on Collaborative Writing in EAP Contexts (Bloomsbury Studies in Systemic Functional Linguistics)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 280 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781350297746
  • DDC分類 428.0071

Full Description

Shortlisted for the ASFLA (Australian Systemic Functional Linguistics Association) M. A. K. Halliday Prize 2025

Beginning with a review of the theory and pedagogic practices that have been influential in English for Academic Purposes (EAP) contexts, this book examines the practice of joint construction in a genre-based approach to literacy pedagogy. It investigates how teachers guide students to co-construct a text, drawing attention to the contested rationale for teachers taking a leading role when writing collaboratively with their students.

Informed by systemic functional linguistics, the book puts forward an accessible approach to the analysis of classroom discourse that centres on the dynamic mediation of meaning. Through examples of classroom interaction involving international students who are studying EAP, and specifically as preparation for university entrance, it illuminates how classroom metalanguage and the organisation of classroom talk enables teachers to guide but not provide wording; metalanguage also enables students to critique and justify their choices as they 'try out' new academic language, modify and improve their writing.

Contents

List of Figures
List of Tables
Foreword, Maria Brisk
Acknowledgements
List of Abbreviations
1. Writing Development in EAP Contexts
2. Scaffolding Writing Development
3. Student Micro-Tasks During Joint Construction
4. Teacher Guidance During Joint Construction
5. Teacher Organisation of Joint Construction Across a Lesson
6. Creating Classroom Metalanguage with Students
7. Behind the Scenes of Classroom Discourse Analysis
8. Further Developing Intermediate Units of Analysis
References
Appendices
Index

最近チェックした商品