Working with Actors : Meisner Technique for Directors and Actors

個数:

Working with Actors : Meisner Technique for Directors and Actors

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 240 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781350295285
  • DDC分類 792.028

Full Description

Working with Actors provides the key to unlocking the honest, dynamic performance every actor has within them. It offers a well-articulated formulation of the Meisner Technique easy for directors and actors to use within a working context.

Through setting out an accessible training programme for practitioners working across stage and screen, this book establishes a clear-cut route to building a three-dimensional character in an organic, non-intellectual fashion, based squarely on the character's objectives.

Few books in this field venture out of the training studio, while in this book - alongside offering an intense and concentrated Meisner training programme - the focus is more on the 'pay-off': the collaborative act of developing the role and how that plays out in rehearsal and performance.

Beyond that, the books uniquely offers:

> a new modality for script reading, analysis and rehearsal through which the character is born in relation to other characters;

> a prioritisation of the key skills for coming alive in the moment - listening and putting one's attention wholly on the other character/actor;

> a historical perspective on how Meisner's methods have evolved and why they provide the basis of truthful acting;

> for directors, a format for analysis of the complete work based on Stanislavskian principles;

> for actors, complementary methods, such as Uta Hagen's 'endowment', to enhance the 'reality of doing'

Contents

CONTENTS

PART ONE: TECHNIQUE

1. INTRODUCTION
2. SIMPLE TECHNIQUE PERFECTLY
3. FEAR
4. WORKING 'WITH'
5. ACTING IS DOING
6. LISTENING
7. BEYOND LANGUAGE
8. THE PINCH AND THE OUCH
9. IMAGINARY CIRCUMSTANCES
10.WHO'S THAT KNOCKING?
11.MAD SAD GLAD
12.NO SUCH THING AS A MONOLOGUE
13.TAKING IT PERSONALLY
14.IT'S JUST AN ILLUSION
15.IN SEARCH OF THE CHARACTER
16.A DIRECTOR PREPARES
17.MAPPING OUT REHEARSALS
18.TAKING SIDES
19.LAUNCHING THE CANOE
20.THE NITTY-GRITTY
21.APPLYING THE 'AS-IF'
22.DIGGING DEEPER
23.STRIVING FOR THE SUMMIT
24.THE REAL WORLD

PART TWO: PERSPECTIVES

25.WHAT'S LOVE GOT TO DO WITH IT?
26.PSYCHOPHYSIOLOGICAL MECHANISMS
27.BITS NOT BEATS
28.INDICATING
29.LIQUIFIED TROUBLE
30.CAST THE ACTOR NOT THE CHARACTER
31.UNBLOCKING THE WRITER
32.EVERYONE CAN ACT
33.FAKING IT
34.THE CASE AGAINST ACTIONING
35.SUBTEXT
36.SILENCE IS GOLDEN
37.CLIPS
38.MORE THAN MEETS THE EYE
39.THE CASE FOR REALISM
GLOSSARY
INDEX

最近チェックした商品