Abbas Kiarostami and Iranian National Cinema

個数:
  • 予約

Abbas Kiarostami and Iranian National Cinema

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 240 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781350274396
  • DDC分類 791.43092

Full Description

The films of Abbas Kiarostami (1940-2016) are at once ambiguous and singular, challenging easy categorisation in national, generic, and formal terms. In this insightful study, Hossein Khosrowjah provides an in-depth exploration of Kiarostami's body of work, considering how his filmmaking confronts questions of cinematic representation, identity, and the myth of national unity.

Challenging prevailing auteurist readings of Kiarostami's work, Hossein Khosrowjah firmly anchors his filmmaking within the historical context of Iranian national cinema. Through a close reading of key films, including Close-Up (1990), Taste of Cherry (1997), The Wind Will Carry Us (1999), and 10 (2002), he explores Kiarostami's radically anti-allegorical representational strategies. He goes on to examine the national and global circulation of his films, considering the role of censorship within Iran and the intersection of art, politics and the complexities of creative freedom.

He traces the continuing emphasis on partiality and the singularity of representations—of subjects, time, and location—across Kiarostami's films, arguing that it is through this intentional ambiguity that his cinema reshapes notions of nation and national identity, challenges conventions and broadens the scope for cinematic expression.

Contents

Introduction
1. Film as National Allegory: How the Cinematic Nation Is Imagined Within and Without National Borders
2. Abbas Kiarostami's Taste of Cherry and Global Film Culture: Authentically Native or Accommodating the Tastes of the International Festival Circuit?
3. Re-Framing the Question of Repression in Iranian Cinema
4. Abbas Kiarostami's The Wind Will Carry Us: The Tale of an Auto-Ethnographer or the Unraveling of an Ethnography
Notes
References
Filmography
Index

最近チェックした商品