International Schooling : Privilege and Power in Globalized Societies

個数:

International Schooling : Privilege and Power in Globalized Societies

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 192 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781350224957
  • DDC分類 370.116

Full Description

International schooling has expanded rapidly in recent years, with the number of students educated in international schools projected to reach seven million by 2023. Drawing on the author's extensive experience conducting research in international schools across the globe, this book critically analyses the concept of international schooling and its rapid growth in the 21st century. It identifies the forces driving this trend, asking to what extent this is an enterprise that meets the needs of a global elite, and examining its relationship to national systems of education. The author demonstrates how wider social inequalities around socio-economic difference, ethnicity, 'race' and gender are reproduced through international schooling and examines the theory that 'international' curricula are in fact Western curricula.

Presenting research from diverse countries including Russia, Malaysia, the UAE, the UK, and Bahrain, the author explores ways in which international schools adapt to local cultural contexts and examines the views of parents, students, teachers and school leaders towards the education that they provide.

Contents

Introduction
1. Globalisation, Education and the International Schools Movement
2. Conceptualising the International School
3. The Micro-Politics of International Schools
4. Teaching in International Schools
5. Internationalism or Westernisation?
6. Educating for Global Citizenship
7. Inequalities in the International School
8. International Education and International Schools
Conclusion: What Future for International Education?
References
Index

最近チェックした商品