教育のポスト質的研究と革新的研究法<br>Post-Qualitative Research and Innovative Methodologies (Social Theory and Methodology in Education Research)

個数:

教育のポスト質的研究と革新的研究法
Post-Qualitative Research and Innovative Methodologies (Social Theory and Methodology in Education Research)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 232 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781350215146
  • DDC分類 001.42

Full Description

This book explores the possibilities of the relationships between theory and method as enacted in post-qualitative research. The contributors, based in Australia, Canada, the UK and USA, use theory and method to disrupt established traditions and create new and alternative possibilities for research in identity, agency, power, social justice, space, materiality, and other transformations. Using examples of recent and highly innovative research practices which meaningfully challenge taken-for-granted assumptions in education and social science, the editors and contributors open new ground for other ways of thinking about doing research in these fields. Major theoretical perspectives explored and applied include: posthumanism, poststructuralism, feminist theory, ecofeminism, new materialism, SF, and critical theory and the theorists drawn on include: Karen Barad, Gilles Deleuze and Felix Guattari, Mikhail Bakhtin, Donna Haraway, Michel Foucault, Judith Butler, Rosie Braidotti, Anna Tsing and Stacy Alaimo.

Contents

Series Preface, Mark Murphy
Foreword, Julianne Moss
1. The Vitality of Theory in Research Innovation, Matthew Krehl Edward Thomas and Robin Bellingham
Part I: Disruption, Subjectivity and Agency
2. Postproductive Methods: Researching Modes of Relationality and Affect Worlds through Participatory Video with Youth, Laura Trafí-Prats and Rachel Fendler
3. Experimental Critical Qualitative Inquiry: Disrupting Methodologies, Resisting Subjects, Travis M. Marn and Jennifer R. Wolgemuth
4. Troubling Binaries: Gendering Research in Environmental Education, Catherine Hart and Annette Gough
5. The Shame of Participation: Rethinking the Ontology of Participation with a Stutter, Eve Mayes
Part II: Frontiers: Possibility, Timespace and Materiality
6. Posthumanist Poetics and the Transcorporeal, Hypercorporeal Chronotope, Robin Bellingham
7. Who is in My Office and Which Century/ies Are We In? A Pedagogical Encounter, Mary Dixon
8. Disturbance and Intensive Methodology in Capitalist Ruins, Jesse Bazzul
9. Transversalities in Education Research: Using Heterotopias to Theorize Spaces of Crises and Deviation, Marguerite Jones and Jennifer Charteris
Part III: Entanglements and Innovations: Method and Theory
10. Swarms and Murmurations, Matthew Thomas
11. Post-Anthropocene Imaginings: Speculative thought, Diffractive Play and Women on the Edge of Time, Chessa Adsit-Morris and Noel Gough
12. Replete sensations of the Refrain: Sound, Action and Materiality in Agentic Posthuman Assemblages, Jennifer Charteris and Marguerite Jones
Index

最近チェックした商品