Louise Lecavalier : Dance, Labor, Culture

個数:

Louise Lecavalier : Dance, Labor, Culture

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 256 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781350195202
  • DDC分類 792.8092

Full Description

As principal dancer with Montréal-based company La La La Human Steps, Louise Lecavalier was among the most iconic dancers of her generation: strong, muscled, androgynous, punk. Moving with spectacular speed, precision and an athletic physicality, her commitment to dancing would ultimately transform the potential of what bodies within Western concert dance could do.

Drawing on extensive oral history accounts and archival material, the book follows Lecavalier's impact on the evolving aesthetic of La La La Human Steps, via the development of its early repertoire, and offers the first sustained account of her 1982 solo Non, Non, Non, je ne suis pas Mary Poppins. More, it tracks diverse influences and sources for the repertoire, complicating understandings of nationalism in Québec, while marking the significance of the collective in generating new aesthetics. What emerges is a portrait of the dancer as artist, icon, labourer and mover of cultural discourse.
Featuring an expansive set of photos and ephemera, including performance documentation by photographer/activist Linda Dawn Hammond, production images by choreographer Édouard Lock and street photography by key players in the 1980s Montréal scene, this study offers a critical and celebratory appraisal of Lecavalier's unique contribution and the role of the dancer more broadly as a producer of culture.

Contents

Acknowledgements
Introduction: Moving Force: On the Cultural Work of the Dancer Louise Lecavalier
Chapter 1: Dancer as Relay: Fragments for a Phenomenology of the Dancer
Chapter 2: Non Non Non: Material Labour and the Excess of the Virtuoso
Chapter 3: Punk Neo-Expressionism in the Early La La La Repertoire
Chapter 4: Hybrid Bodies, International Cyborg: Rehearsals Against Purity
Conclusion: Dancing, Glorious Expenditure
A Partial Timeline: Fragments of a Life in Dance

最近チェックした商品