フェミニズム、ドラマツルギー、現代英国史劇<br>Feminism, Dramaturgy, and the Contemporary British History Play (Methuen Drama Engage)

個数:

フェミニズム、ドラマツルギー、現代英国史劇
Feminism, Dramaturgy, and the Contemporary British History Play (Methuen Drama Engage)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 256 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781350191266
  • DDC分類 822.9209358

Full Description

When we think of the contemporary British history play, why might we automatically think of playwrights such as David Hare, Howard Brenton, Peter Gill and Edward Bond? Because for decades the writing of the history play has been the preserve of the white male.

This book provides a vital feminist intervention into the dramaturgy of history plays, investigating work produced at major British theatres from 2000 to the present, written by a generation of innovative women playwrights.

This much-needed study explores the use of history - specifically Elizabethan, Restoration, Victorian and early 20th century - in contemporary playwriting in order to interrogate the gender politics of this work. Within the framework of contemporary feminism - including the pivotal #MeToo movement - the book looks at post-2000s feminist drama that somehow represents the past.

Through delving into the recurring tropes and their politics in the light of current feminist debate, the author helps us grasp how these plays essentially re-imagine gender politics. Plays that are considered include Emilia (Morgan Lloyd Malcolm), Swive [Elizabeth] (Ella Hickson), An August Bank Holiday Lark (Deborah McAndrew), The Empress (Tanika Gupta), Red Velvet (Lolita Chakrabarti), Scuttlers (Rona Munro), I, Joan (Charlie Josephine), Blue Stockings and Nell Gwynn (Jessica Swale), and the musical Six (Toby Marlow and Lucy Moss).

Contents

Introduction

1. The Wartime Woman: The Impact of the Centenary Year on Theatrical Representations of World War One.
2. The Victorian Woman: Identity Politics in Neo-Victorian Performance.
3. The Educated Woman: Choice Feminism and the Love/Career Dichotomy.
4. The Playwright as Historiographer
5. The Disruption

Conclusion

Appendix One
Bibliography
Index

最近チェックした商品