コミュニティ:教師教育のキーワード<br>Communities : Keywords in Teacher Education (Keywords in Teacher Education)

個数:
  • ポイントキャンペーン

コミュニティ:教師教育のキーワード
Communities : Keywords in Teacher Education (Keywords in Teacher Education)

  • ウェブストア価格 ¥3,867(本体¥3,516)
  • Bloomsbury Academic(2023/12発売)
  • 外貨定価 US$ 19.95
  • ゴールデンウィーク ポイント2倍キャンペーン対象商品(5/6まで)
  • ポイント 70pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

  • ウェブストア価格 ¥3,425(本体¥3,114)
  • Bloomsbury Academic(2023/12発売)
  • 外貨定価 UK£ 14.99
  • ゴールデンウィーク ポイント2倍キャンペーン対象商品(5/6まで)
  • ポイント 62pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 160 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781350173330
  • DDC分類 370.711

Full Description

This volume examines the multiple meanings of the term community in relation to teacher education research from an international perspective and present examples of exemplary work that represent different strands of community-focused and community-based teacher education. As well as laying out and clarifying the landscape of existing work on including communities in teacher education, Ken Zeichner argues for a view of teacher education in which existing power hierarchies are disrupted and in which parents/carers, families and local communities play central roles in the preparation of teachers and teacher educators. He also argues for a vision of teaching that includes instruction, curriculum development, and community participation. He explores the links between equity and justice in education in schools in marginalized communities and shows how decolonial approaches to teacher education that access community expertise can help shift power relations resulting in culturally sustaining and revitalizing forms of education.

Contents

Series Editor's Foreword
Preface
Acknowledgments
1. Why Should We Care About Communities in Teacher Education?
2. An Overview of the Trajectory of Communities in U.S. Teacher Education
3. Various Interpretations of Communities in Teacher Education
4. Creating the Conditions in Teacher Education Programs for Preparing Community-Focused Culturally Responsive and Sustaining Teachers
References