Education Research with Bourdieu (Social Theory and Methodology in Education Research)

個数:

Education Research with Bourdieu (Social Theory and Methodology in Education Research)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 256 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781350049451
  • DDC分類 370.72

Full Description

Education Research with Bourdieu demonstrates how education research can be conceived, designed, conducted and analyzed from within a Bourdieuian methodology and what this might mean for the researcher in a reflexive sense. Rawolle highlights the potential of Bourdieu's theories for the analysis of unequal distributions of resources and asymmetries of power within education with a particular focus on the concepts of habitus, practice, field and capital. The author provides case studies from existing research into education policy, educational governance, comparative education and sociology of education and, building on this work, develop new approaches for researching the mediatization of education policy, governance in higher education and the flow of ideas between global and national fields. Dealing with complex theories in an accessible way this book will be essential reading for new and established education researchers who are using Bourdieu's theories for the first time.

Contents

Introduction
1. Revisiting Epistemological Preliminaries within Education Research
2. Establishing a Methodological Approach for Bourdieuian Education Research
3. Creating a Methodological Approach for a Bourdieuian Education Research Project
4. Designing Education Research Projects Using Bourdieuian Methodology
5. Constructing and Organising Data within a Bourdieuian Research Project
6. Reconsidering Reflexivity
7. Becoming Reflexive about Bourdieuian Education Research
8. Using Bourdieu's Thinking Tools to Analyse, Represent and Write about Data
9. Conclusion
Bibliography
Index

最近チェックした商品