A Cultural History of Education in the Modern Age (The Cultural Histories Series)

個数:

A Cultural History of Education in the Modern Age (The Cultural Histories Series)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 256 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781350035508
  • DDC分類 370.904

Full Description

A Cultural History of Education in the Modern Age presents essays that examine the following key themes of the period: church, religion and morality; knowledge, media and communications; children and childhood; family, community and sociability; learners and learning; teachers and teaching; literacies; and life histories.

The twentieth century brought profound and far-reaching changes to education systems globally in response to significant social, economic, and political transformation. This volume draws together work from leading historians of education to present a tapestry of seminal and enduring themes that characterize the many educational developments since 1920.

An essential resource for researchers, scholars, and students in history, literature, culture, and education.

Contents

General Editor's Preface
Introduction, Judith Harford (University College Dublin, Ireland) and Tom O'Donoghue (The University of Western Australia, Australia)
1. Church, Religion and Morality, Rosa Bruno-Jofré (Queen's University, Canada)
2. Knowledge, Media and Communication, Daniel Tröhler (University of Vienna, Austria)
3. Children and Childhoods, Peter N. Stearns (George Mason University, USA)
4. Family, Community and Sociability, Helen Proctor and Heather Weaver (The University of Sydney, Australia)
5. Learners and Learning, Gary McCulloch (University College London, UK)
6. Teachers and Teaching, Philip Gardner (University of Cambridge, UK)
7. Literacies, Jeffery D. Nokes, Roni Jo Draper and Amy Petersen Jensen (Brigham Young University, USA)
8. Life Histories, D. G. Mulcahy (Central Connecticut State University, USA) and D. E. Mulcahy (Wake Forest University, USA)
Notes on Contributors
Index

最近チェックした商品