A Cultural History of Education in the Age of Enlightenment (The Cultural Histories Series)

個数:

A Cultural History of Education in the Age of Enlightenment (The Cultural Histories Series)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 264 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781350035157
  • DDC分類 370.9033

Full Description

A Cultural History of Education in the Age of Enlightenment presents essays that examine the following key themes of the period: church, religion and morality; knowledge, media and communications; children and childhood; family, community and sociability; learners and learning; teachers and teaching; literacies; and life histories.

The Age of Enlightenment is characterized by a growing belief in the human capacity to change the world. This volume shows how the educational endeavors of the period contributed in their diversity to a thoroughly educationalized culture around 1800, the very foundation of the modern nation state, which then developed into the long 19th century.

An essential resource for researchers, scholars, and students in history, literature, culture, and education.

Contents

General Editor Preface
Introduction, Daniel Tröhler (University of Vienna, Austria)
1. Church, Religion and Morality, Mette Buchardt (University of Aalborg, Denmark)
2. Knowledge, Media and Communication, Stefan Ehrenpreis (University of Innsbruck, Austria)
3. Children and Childhoods, Paula S. Fass (University of Berkeley, USA)
4. Family, Community and Sociability, Claudia Opitz-Belakhal (University of Basel, Switzerland) and Sandro Guzzi-Heeb (University of Lausanne, Switzerland)
5. Learners and Learning, Rachel Dunn (Durham University, UK)
6. Teachers and Teaching, Rebekka Horlacher (University of Zurich, Switzerland)
7. Literacies, Steven Cowan (University College London, UK)
8. Life Histories, Lukas Boser (Fachhochschule Nordwestschweiz, Switzerland)
Notes on Contributors
Index