A Cultural History of Education in the Medieval Age (The Cultural Histories Series)

個数:

A Cultural History of Education in the Medieval Age (The Cultural Histories Series)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 272 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781350035034
  • DDC分類 370.902

Full Description

A Cultural History of Education in the Medieval Age presents essays that examine the following key themes of the period: church, religion and morality; knowledge, media and communications; children and childhood; family, community and sociability; learners and learning; teachers and teaching; literacies; and life histories.

The medieval world was a rich blend of cultures and religions within which individuals were shaped and schooled. Men and women learned, taught, worked, fought, and prayed in social contexts that witnessed an expansion of literacy and learning. The chapters in this volume illustrate the extent to which medieval education formed the foundation of the modern educational enterprise.

An essential resource for researchers, scholars, and students in history, literature, culture, and education.

Contents

General Editor Preface
Introduction, Jo Ann Moran Cruz (Georgetown University, USA)
1. Church, Religion and Morality, W. Martin Bloomer (University of Notre Dame, USA) and Andrew J.M. Irving (University of Groningen, The Netherlands)
2. Knowledge, Media and Communication, John J. Contreni (Purdue University, USA)
3. Children and Childhoods, Daniel T. Kline (University of Alaska, USA)
4. Family, Community and Sociability, Jeremy Goldberg and Rob Grout (University of York, UK)
5. Learners and Learning, Elizabeth P. Archibald (University of Pittsburgh, USA)
6. Teachers and Teaching, Sarah B. Lynch and Mark Lewis Tizzoni (Angelo State University, USA)
7. Literacies, Jo Ann H. Moran Cruz and David Sheffler (Georgetown University, USA)
8. Life Histories, Joel T. Rosenthal (Stony Broook University, USA)
Notes on Contributors
Index

最近チェックした商品