The Interactional Feedback Dimension in Instructed Second Language Learning : Linking Theory, Research, and Practice (Advances in Instructed Second Language Acquisition Research)

個数:

The Interactional Feedback Dimension in Instructed Second Language Learning : Linking Theory, Research, and Practice (Advances in Instructed Second Language Acquisition Research)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 264 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781350009899
  • DDC分類 401.93

Full Description

This book examines current advances in the role of interactional feedback in second language (L2) teaching and learning. Drawing on recent theory and research in both classroom and laboratory contexts, the book explores a wide range of issues regarding interactional feedback and their relevance for both theory and practice, including how interactional feedback is used, processed, and contributes to L2 acquisition. This book will provide a useful resource for applied linguistics students and academics as well as language teachers and teacher educators who would like to gain insight into the role of interactional feedback and how it can be used as a means of integrating form and meaning in classroom contexts.

Contents

Series Editor Foreword
Preface
Introduction
1. Review of key concepts
Part 1. Theoretical underpinnings
2. The role of corrective feedback: Theoretical and pedagogical perspectives
3. Interactional feedback: Types and subtypes
4. How does interactional feedback assist language acquisition?
Part 2. Researching interactional feedback
5. Feedback provision and learner uptake: Descriptive research
6. Feedback effects on learning: Experimental and other pretest-posttest studies
7. Comparative studies of interactional feedback
Part 3. Factors affecting interactional feedback
8. Factors affecting the provision and usefulness of interactional feedback
9. Perception and interpretation of feedback
Part 4. Linking theory, research, and practice
10. Conclusions, implications, and pedagogical recommendations
References
Index

最近チェックした商品