Performing China on the London Stage : Chinese Opera and Global Power, 1759-2008

個数:

Performing China on the London Stage : Chinese Opera and Global Power, 1759-2008

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 263 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781349955817
  • DDC分類 782.10951

Full Description

This book details the history of Chinese theatre, and British representations of Chinese theatre, on the London stage over a 250-year period.  A wide range of performance case studies - from exhibitions and British Chinese opera inspired theatre, to translations of Chinese plays and visiting troupes  - highlight the evolving nature of Sino-British trade, fashion, migration, the formation of diaspora, and international relations. Collectively, they outline the complex relationship between Britain and China - the rise and fall of the British Empire, and the fall and rise of China - as it was played out on the stages of London across three centuries. Drawing extensively upon archival materials and fieldwork research, the book offers new insights for intercultural British theatre in the 21st century - 'the Asian century'.

Contents

Introduction.- Chapter 1. Chinese drama in the European Imagination before 1736.- Chapter 2. 'Confucius' morals to Britannia's ears'.- Chapter 3. From page to stage.- Chapter 4. Fashion, chinoiserie and modernity in The Circle of Chalk, 1929.- Chapter 5. Seeking subalterneity in S.I. Hsiung's Lady Precious Stream, 1934.- Chapter 6. 'A traditional play in the traditional manner'.- Chapter 7. Chinese opera in the diaspora from 1949.- Chapter 8. Opening the stage door.- Chapter 9. Postmodern politics.- Conclusion.

最近チェックした商品