Posthuman Research Practices in Education

個数:

Posthuman Research Practices in Education

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 272 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781349686872
  • DDC分類 370

Full Description

How do we include and develop understandings of those beyond-the-human aspects of the world in social research? Through fifteen contributions from leading international thinkers, this book provides original approaches to posthumanist research practices in education. It responds to questions which consider the effect and reach of posthuman research.

Contents

Introduction; Christina Hughes and Carol A. Taylor.- 1. Edu-crafting a Cacophonous Ecology: Posthumanist Research Practices for Education; Carol A. Taylor.- 2. Rethinking the Empirical in the Posthuman; Elizabeth Adams St.Pierre.- 3. Deleuzio-Guattarian Rhizomatics: Mapping the Desiring Forces and Connections between Educational Practices and the Neurosciences; Hillevi Lenz Taguchi.- 4. Thinking Like a brick: Posthumanism and building materials; Luke Bennett.- 5. A Mark on Paper: The Matter of Indigenous-Settler History ; Alison Jones & Te Kawehau Hoskins.- 6. Thinking with an Agentic Assemblage in Posthuman Inquiry; Alecia Youngblood Jackson and Lisa A. Mazzei.- 7. Flickering, Spilling and Diffusing Body/Knowledge in the Posthuman Early Years; Rachel Holmes and Liz Jones.- 8. 'Local Girl Befriends Vicious Bear': Unleashing Educational Aspiration through a Pedagogy of Material-Semiotic Entanglement; Susanne Gannon.- 9. Decentring the Human in Multispecies Ethnographies; Veronica Pacini-Ketchabaw, Affrica Taylor and Mindy Blaise.- 10. Girls, Camera, (Intra)Action: Mapping Posthuman Possibilities in a Diffractive Analysis of Camera-Girl Assemblages in Research on Gender, Corporeality and Place; Gabrielle Ivinson and Emma Renold.- 11. Decolonizing School Science: Pedagogically Enacting Agential Literacy and Ecologies of Relationships; Marc Higgins.- 12. Student Community Engagement through a Posthuman Lens: The Trans-corporeality of Student and Sea; Jocey Quinn.- 13. Cows, Cabins and Tweets: Posthuman Intra-Active Affect and Feminist Fire in Secondary School; Jessica Ringrose and Emma Renold.- 14. Theorising as Practice: Engaging the Posthuman as Method of Inquiry and Pedagogic Practice within Contemporary Higher Education; Ken Gale.- 15. Femifesta for Posthuman Art Education: Visions and Becomings; Anna Hickey-Moody.