Morality and Citizenship in English Schools : Secular Approaches, 1897-1944 (Histories of the Sacred and Secular, 1700-2000)

個数:

Morality and Citizenship in English Schools : Secular Approaches, 1897-1944 (Histories of the Sacred and Secular, 1700-2000)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 251 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781349679942
  • DDC分類 370.11409420904

Full Description

This book sheds new light on early twentieth-century secularism by examining campaigns to challenge dominant Christian approaches to the teaching of morality and citizenship in English schools, and to offer superior alternatives. It brings together, for the first time, the activities of different educators and pressure groups, operating locally, nationally and internationally, over a period of 47 years. Who were these activists? What ideological and organisational resources did they draw on? What proposals did they make? And how did others respond to their views? Secularist activists represented a minority, but offered a recurrent challenge to majority views and shaped ongoing educational debates. They achieved some, albeit limited, influence on policy and practice. They were divided among themselves and by 1944 had failed to supplant majority views. But, with the place of religious and secular ideals in schools remaining a subject of debate, this analysis has resonance today. 

Contents

Chapter 1: Introduction.- Chapter 2:  Religion, Secularism and Education.- Chapter 3: Moral Instruction in the Provinces: FJ Gould in Leicester.- Chapter 4: The Moral Instruction League 1897-1919.- Chapter 5: International Dimensions of Moral Education 1892-1914.- Chapter 6: The Positivist World Citizen: FS Marvin and FJ Gould in the League of Nations Union 1919-39.- Chapter 7: The Faith of the Democrat: the Association for Education in Citizenship 1934-44.- Chapter 8: Conclusion.

最近チェックした商品