Critical Race Theory and Copyright in American Dance : Whiteness as Status Property

個数:

Critical Race Theory and Copyright in American Dance : Whiteness as Status Property

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 243 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781349458196
  • DDC分類 700

Full Description

The effort to win federal protection for dance in the United States was a racialized and gendered contest. Picart traces the evolution of choreographic works from being federally non-copyrightable to becoming a category potentially copyrightable under the 1976 Copyright Act, specifically examining Loíe Fuller, George Balanchine, and Martha Graham.

Contents

1. Introduction 2. Comparing Aesthetics of Whiteness and Non-Whiteness in Relation to American Dance 3. Loíe Fuller, "Goddess of Light," and Josephine Baker, 'Black Venus": Non-Narrative Choreography as Mere 'Spectacle' 4. George Balanchine, "Genius of American Dance": Whiteness, Choreography, Copyrightability in American Dance 5. Martha Graham, "Picasso of American Dance," and Katherine Dunham, 'Matriarch of Black Dance': Exoticism and Non-Whiteness in American Dance 6. Moving into New Directions: Cunningham and Ailey 7. Conclusions: Quo Vadis?

最近チェックした商品