歴史のディスコース:選択体系機能言語学の視座<br>The Discourse of History : A Systemic Functional Linguistic Perspective

個数:
電子版価格
¥23,331
  • 電子版あり

歴史のディスコース:選択体系機能言語学の視座
The Discourse of History : A Systemic Functional Linguistic Perspective

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 358 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781316519653
  • DDC分類 401.41

Full Description

Taking a Systemic Functional Linguistic perspective, this book explores how language builds our knowledge about the past and gives value to historical events, thereby shaping contemporary culture. It brings together cutting-edge research from an international team of scholars to provide a detailed study of texts from three different world languages (English, Spanish, and Mandarin Chinese) - revealing how the discourse of history is constructed in these languages. Each chapter provides examples and step-by-step analyses of how knowledge and value are constructed in history texts, drawing on Systemic Functional Linguistics to develop theory and description in relation to text analysis. It also makes connections with disciplinary literacy and history education, showing how linguistic findings can benefit the teaching and learning of historical literacy. Providing theoretical and analytical foundations for studies of the discourse of history, it is essential reading for anyone interested in literacy, discourse analysis, and language description.

Contents

1. Building historical knowledge through language: a systemic functional linguistic perspective Jing Hao and J. R. Martin; 2. Cultivating a critical gaze: managing technicality in ancient history teaching Jing Hao and J. R. Martin; 3. Cultivating the value of democracy in history teaching Jing Hao and J. R. Martin; 4. Interpreting history: valuing events in a post-colonial world Y. J. Doran; 5. Coordinating meaning: scaffolding teaching/learning in pedagogic discourse J. R. Martin; 6. explaining what happened: logical metaphors in spanish history textbooks Natalia Leiva; 7. Negotiating values through historical evidence Teresa Oteíza and Claudia Castro; 8. Historical empathy: learning to care about others' suffering through film Mariana Achugar; 9. History in arts: exploring the past to cultivate students' gaze Margarita Vidal Lizama; 10. Describing and taxonomising the phenomena of a glorious past Jing Hao and Pin Wang; 11. Representing minority history in a multi-ethnic country Dongbing Zhang; 12. Expressing attitudes in ancient chinese history Pin Wang.

最近チェックした商品