Microeconomics, Global Edition (3RD)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Microeconomics, Global Edition (3RD)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 512 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781292414881
  • DDC分類 338.5

Full Description

Forcourses in the principles of microeconomics.

Anevidence-based approach to economics
Throughout Microeconomics, 3rd Edition, authors DaronAcemoglu, David Laibson, and John List use real economic questions anddata to help you learn about the world around you. Taking a freshapproach, they use the themes of optimization, equilibrium, and empiricism tonot only illustrate the power of simple economic ideas, but also to explain andpredict what's happening in today's society. Each chapter begins with anempirical question that is relevant to the life of the reader, and islater answered using data in the Evidence-Based Economics feature. As a resultof the text's practical emphasis, you learn to apply economicprinciples to guide the decisions you make in your own dailylife.

Contents

PARTI: INTRODUCTION TO ECONOMICS
1. The Principles and Practice of Economics
2. Economic Science: Using Data and Models to Understand the World
3. Optimization: Trying to Do the Best You Can
4. Demand, Supply, and Equilibrium

PARTII: FOUNDATIONS OF MICROECONOMICS
5. Consumers and Incentives
6. Sellers and Incentives
7. Perfect Competition and the Invisible Hand
8. Trade
9. Externalities and Public Goods
10. The Government in the Economy: Taxation and Regulation
11. Markets for Factors of Production

PARTIII: MARKET STRUCTURE
12. Monopoly
13. Game Theory and Strategic Play
14. Oligopoly and Monopolistic Competition

PARTIV: EXTENDING THE MICROECONOMIC TOOLBOX
15. Trade-offs Involving Time and Risk
16. The Economics of Information
17. Auctions and Bargaining
18. Social Economics