Innovation Management and New Product Development (7TH)

個数:

Innovation Management and New Product Development (7TH)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 568 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781292251523
  • DDC分類 658.4063

Full Description

Explore key concepts of managing innovation and engage with latest developments in the field

 

Innovation Management and New Product Development, 7th Edition, by Trott is an established textbook on innovation management, management of technology, new product development and entrepreneurship. It provides an evidence-based approach to managing innovation in a wide range of contexts, including manufacturing, services, small to large organisations and the private and public sectors. The book keeps you abreast of the recent developments in the field of innovation and how the subject is being discussed in the wider business world through up-to-date examples, case studies, illustrations and images in every chapter. Clear and informed coverage of the management processes of new product development, coupled with a practical orientation of taking you through real-life challenges and dilemmas, makes it an essential textbook for MBA, MSc and advanced undergraduate courses.



 

Pearson, the world's learning company.  

Contents

Preface

Acknowledgements


Plan of the book

Part 1 Innovation management

 

1.       Innovation management: an introduction  

2.       National systems of innovation and entrepreneurship  

3.       Public sector innovation  

4.       Managing innovation within firms 

5.       Operations and process innovation 

Part 2 Turning technology intobusiness 

6.       Managing intellectual property 

7.       Managing organisational knowledge  

8.       Strategic alliances and networks  

9.       Management of research and development  

10.    Open innovation and technology transfer
Part 3 New product development

1.       Business models

2.       Market adoption and technologydiffusion

3.       New product development

4.       Market research and its influence onnew product development

5.       Managingthe new product development process

Index

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





 

最近チェックした商品