Strategic Management: Creating Competitive Advantages ISE (11TH)

個数:

Strategic Management: Creating Competitive Advantages ISE (11TH)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 514 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781266198267
  • DDC分類 658.4012

Full Description

Strategic Management: Creating Competitive Advantages, Eleventh edition, written by authors Dess, McNamara, Eisner, and Sauerwald continues its tradition of being readable, relevant, and rigorous. Its engaging writing style minimizes jargon to maximize readability. It provides examples from management practice and societal themes including environmental sustainability, ethics, globalization, entrepreneurship, and data analytics to make the content relevant. It draws on the latest research by management scholars and insights from executives to balance accessibility with rigor. They provide separate chapters on the role of intellectual assets in value creation (Ch. 4), entrepreneurial strategy and competitive dynamics (Ch. 8), and fostering entrepreneurship in established organizations (Ch. 12). 

Contents

PART 1: STRATEGIC ANALYSIS 

Chapter 1: Strategic Management: Creating Competitive Advantages 

Chapter 2: Analyzing the External Environment of the Firm 

Chapter 3: Assessing the Internal Environment of the Firm 

Chapter 4: Recognizing a Firm's Intellectual Assets: Moving beyond a Firm's Tangible Resources 

PART 2: STRATEGIC FORMULATION 

Chapter 5: Business-Level Strategy: Creating and Sustaining Competitive Advantages 

Chapter 6: Corporate-Level Strategy: Creating Value through Diversification 

Chapter 7: International Strategy: Creating Value in Global Markets 

Chapter 8: Entrepreneurial Strategy and Competitive Dynamics 

PART 3: STRATEGIC IMPLEMENTATION 

Chapter 9: Strategic Control and Corporate Governance 

Chapter 10: Creating Effective Organizational Designs 

Chapter 11: Strategic Leadership: Creating a Learning Organization and an Ethical Organization 

Chapter 12: Managing Innovation and Fostering Corporate Entrepreneurship 

PART 4: CASE ANALYSIS 

Chapter 13: Analyzing Strategic Management Cases 

最近チェックした商品