Retailing Environments in Developing Countries

個数:

Retailing Environments in Developing Countries

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 298 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138997301
  • DDC分類 381.1

Full Description

Retailing in less developed countries can take any number of forms and fulfils a wide range of different needs. As this book shows it is susceptible to cultural as well as to economic forces and it needs to be analysed in terms of both global economic shifts and place-specific social and economic formations.

Contents

Part I: Theory and Practice of Retail Studies in Developing Countries 1. Retailing in Less Developed Countries: An Introduction Ronan Paddison, Allan Findlay, John Dawson 2. Retail Change and Economic Development Ronald Dawson 3. Impediments to Progress in Retailing in Developing Nations Saeed Samiee Part II: Retail Structure and Change in Less Developed Countries Ronan Paddison 4. Rural Distribution Channels in West Africa Graham Hollier 5. Retailing in Northern Nigeria: Patterns of Continuity and Change Gina Porter 6. New Trends in Commercial Locations in Morocco Jean-Francois Troin 7. The Development of Planned Shopping Centres in Kuwait Obaid Al-Otaibi 8. Informal Sector Retailing in the South African City: The Case of Johannesburg Chris Rogerson 9. Ethnodomination of Marketing Channels Revisited Mark Speece 10. Urban Food Distribution and Household Consumption: A Study of Harare David W.Smith and Philip T. Kivell 11. Food Crop Marketing in the Peri-Urban Zone of Dar Es Salaam John Briggs Part III: Consumer Behaviour, Culture and Retail Change Allan Findlay 12. Patterns of Supermarket Use in Malaysia Khalifa Othman 13. The Changing Role of Women in the Islamic Retail Environment Allan Findlay 14. From Suq to Supermarket in Tunis Jean-Marie Miossec 15. The Indian Retail Environment: A Look at Socio-Cultural Impediments Hari Das and Malika Das Part VI: Towards a Research Agenda 16. Towards a Research Agenda on Retailing in Developing Countries Allan Findlay and Ronan Paddison

最近チェックした商品