Constructivism in the Computer Age (Jean Piaget Symposia Series)

個数:

Constructivism in the Computer Age (Jean Piaget Symposia Series)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 274 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138971639
  • DDC分類 338.6048

Full Description

Discussing the future value of computers as tools for cognitive development, the volume reviews past literature and presents new data from a Piagetian perspective.

Constructivism in the Computer Age includes such topics as: teaching LOGO to children; the computers effects on social development; computer graphics as a new language; and computers as a means of enhancing reflective thinking.

Contents

Contents Part I:Piaget in the Computer Age.S. Papert, The Conservation of Piaget: The Computer as Grist to the Constructivist Mill. P.B. Pufall, Function in Piaget's System: Some Notes for Constructors of Microworlds. Part II:Computers and the Developmental Relation Between Intuitive and Formal Knowing.A.A. Di Sessa, Knowledge in Pieces. J. Lockhead, Some Pieces of the Puzzle. G. Forman, Making Intuitive Knowledge Explicit Through Future Technology. Part III:Structural and Individual Development in Computer Worlds.G.G. Fein, E.K. Scholnick, P.F. Campbell, S.S. Schwartz, R. Frank, Computing Space: A Conceptual and Developmental Analysis of LOGO. J.F. Wohlwill, Artistic Imagination During the "Latency Period" Revealed Through Computer Graphics. H.P. Ginsburg, S, Zelman, Understanding Individual Differences in the Computer Age. Part IV:Special Applications of Computers and Video-Disc in Education.J. Bransford, R. Sherwood, T. Hasselbring, The Video Revolution and Its Effects on Development: Some Initial Thoughts. D. Wolf, The Quality of Interaction: Domain Knowledge, Social Interchange, and Computer Learning. F. Murray, The Child-Computer Dyad and Cognitive Development. Epilogue. G. Forman, P. Pufall, Constructivism in the Computer Age: A Reconstructive Epilogue.

最近チェックした商品