Adults with Disabilities : international Perspectives in the Community

個数:
電子版価格
¥7,684
  • 電子版あり

Adults with Disabilities : international Perspectives in the Community

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 368 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138966017
  • DDC分類 362.4

Full Description

This book concerns the process of transition that we all make throughout our lifetime, and the necessary skills individuals with disabilities need to function outside of school. The book illustrates that the problems of transition are not just for persons with disabilities, but for everyone. Acceptance of differences, understanding that our perceptions may not be accurate, and the ability to be honest with one another are shown to be key elements in assisting transition.

Contents

**Check for "N" dashes** Contents: Introduction. Part I:Schools.P. Wehman, P.N. Walsh, Transition From School to Adulthood: A Look at the United States and Europe. H.L. Garber, M. McInerney, D. Osher, A Preventive Education Model for School Restructuring: Creating Parent-Student-Teacher Partnerships to Prevent Postschool Maladjustment. M.D. Young, A.B. Pedroza, P. Kavanaugh, Lessons From the Texas-Mexico Border: Working With the Parents of Students With Mental Retardation. W.E. Hitchings, B. Natelle, R. Ristow, Parents, Professionals, and the Transition Process. L.M. Ling, Disability in Australia: Policy and Practice. Part II:Personal and Social Inclusion.R.D. MacNeil, S.C. Anderson, Leisure and Persons With Developmental Disabilities: Empowering Self-Determination Through Inclusion. M.F. Shaughnessy, T. Glover, M. Green, R.Y.L. Choy, Teaching the Mentally Retarded Parenting Skills: International Perspectives. A. Ramot, P. Gitelman, Challenges and Complexities of Introducing Western Models of Service Delivery for People With Disabilities in Eastern and Central Europe. J. Corbett, Disability Arts: Developing Survival Strategies. Part III:The Community.S.S. Herr, Welcoming Immigrants With Disabilities: The Israeli Experience. J.M. Brown, J.N. Streumer, An International Perspective on School-to-Work Systems and the Participation of Persons With Disabilities. J.W. Rojewski, Vocational Preparation and Employment Options for Adults With Disabilities: An International Perspective. Part IV:Cross Cultural Future.D. Mitchell, Transfer of Beliefs, Knowledge, and Experiences Between Countries. J. Siegel, Utilizing Technology for the Inclusion of Individuals With Mental Retardation. R.L. Schalock, C. Kelly, Sociocultural Factors Influencing Social and Vocational Inclusion of Persons With Mental Retardation: A Cross-Cultural Study. S. Reiter, Conclusion. Cross Cultural Perspectives--Diversity and Universalism.

最近チェックした商品