測定システムとしての会計入門<br>Introductory Accounting : A Measurement Approach for Managers

個数:

測定システムとしての会計入門
Introductory Accounting : A Measurement Approach for Managers

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 594 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138956209
  • DDC分類 657

Full Description

Introductory Accounting adopts a measurement approach to teaching graduate students the basics of accounting. Integrating both financial and managerial principles from the U.S. and around the globe, it links accounting to other areas of business (such as finance, operations, and management).

Providing students with the context to understand how and why accounting is a valuable part of business, readers will gain an understanding of accounting's role in financial analysis and managerial decision-making. Tinkelman discusses accounting as an imperfect measurement system, offering guidance on how quantitative data can benefit analysts and managers when used with an understanding of its limitations. The book is strongly grounded in research, and also draws on plenty of examples and cases to bring these issues to life.

The conversational style of Introductory Accounting will appeal to MBA students, while key terms and illustrative problems make assignments easy for instructors. Additional materials for students and instructors are available on the book's companion website.

Contents

Part I: Introduction

1. Introduction to accounting as a measurement system

Part II: Measurement under ideal conditions

2. Classifying and measuring activities

3. Reporting measurements

4. Using financial accounting measurements

5. Using managerial accounting measurements

Part III: Complications and limitations

6. Strategic reaction to measurement

7. Valuation choices

8. Uncertainty

9. Allocations in financial reporting

10. Cost allocations in managerial accounting (with appendix on the theory of constraints and throughput accounting)

11. Controlling measurement and reporting to minimize errors

Part IV: Introduction to a Case Study

12. Rebeli Press, Inc.—The First Year

Appendices

A. Record-keeping systems

B. Present value concepts

最近チェックした商品