学習とインストラクション・デザインの科学:コミュニティ間の建設的分節<br>The Sciences of Learning and Instructional Design : Constructive Articulation between Communities

個数:
電子版価格
¥9,983
  • 電子版あり

学習とインストラクション・デザインの科学:コミュニティ間の建設的分節
The Sciences of Learning and Instructional Design : Constructive Articulation between Communities

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 238 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138924321
  • DDC分類 371.33

Full Description

There are two distinct professional communities that share an interest in using innovative approaches and emerging technologies to design and implement effective support for learning. This edited collection addresses the growing divide between the learning sciences community and the instructional design and technology community, bringing leading scholars from both fields together in one volume in an attempt to find productive middle ground. Chapters discuss the implications of not bridging this divide, propose possible resolutions, and go on to lay a foundation for continued discourse in this important area.

Contents

Chapter 1: Historical Introduction

J. Michael Spector and Lin Lin

Chapter 2: The Sciences of Learning

Pablo N. Pirnay-Dummer and Norbert M. Seel

Chapter 3: Finding a Middle Ground: Wars Never Settle Anything

Paul A. Kirschner and Kristine Lund

Chapter 4: Comparing the Goals and Methodologies of Learning Scientists and Educational Technology Researchers

Thomas C. Reeves and Eunjung Grace Oh

Chapter 5: Learning Sciences and Instructional Design: Big Challenges, Multi-field, Multidisciplinary Solutions

Wellesley R. Foshay and Jeremy Roschelle

Chapter 6: Implications: Cherishing the Middle Ground

Jan Elen

Chapter 7: Reconsidering Design and Evaluation

Andrew S. Gibbons and David D. Williams

Chapter 8: Learning Science Applications for Research in Medicine

Susanne P. Lajoie

Chapter 9: An Asian Perspective on the Divide

Allan H.K. Yuen

Chapter 10: The Collaboration Imperative

Ellen B. Meier

Chapter 11: Synthetic Environmnts for Skills Training and Practice

Robert Hubal and Thomas Parsons

Chapter 12: Instructional Design and Learning Design

Nancy Law

Chapter 13: Learning Analytics Design

Dirk Ifenthaler

Chapter 14: Continuing the Discourse

Lin Lin and J. Michael Spector

最近チェックした商品