The Space and Practice of Reading : A Case Study of Reading and Social Class in Singapore (Routledge Research in Language Education)

個数:

The Space and Practice of Reading : A Case Study of Reading and Social Class in Singapore (Routledge Research in Language Education)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 144 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138918504
  • DDC分類 306.488095957

Full Description

Mirroring worldwide debates on social class, literacy rates, and social change, this study explores the intersection between reading and social class in Singapore, one of the top scorers on the Programme for International Assessment (PISA) tests, and questions the rhetoric of social change that does not take into account local spaces and practices. This comparative study of reading practices in an elite school and a government school in Singapore draws on practice and spatial perspectives to provide critical insight into how taken-for-granted practices and spaces of reading can be in fact unacknowledged spaces of inequity. Acknowledging the role of social class in shaping reading education is a start to reconfiguring current practices and spaces for more effective and equitable reading practices. This book shows how using localized, contextualized approaches sensitive to the home, school, national and global contexts can lead to more targeted policy and practice transformation in the area of reading instruction and intervention.
 
Chapters in the book include:
 
•         Becoming a Reader: Home-School Connections
•         Singaporean Boys Constructing Global Literate Selves: School-Nation Connections
•         Levelling the Reading Gap: Socio-Spatial Perspectives
 
The book will be relevant to literacy scholars and educators, library science researchers and sociologists interested in the intersection of class and literacy practices in the 21st century.

Contents

1. Acknowledgements
2. Preface
3. Introduction: Social Class, Cultural Capital, and Reading
4. Becoming a Reader: Home-School Connections
5. Singaporean Boys Constructing Global Literate Selves: School-Nation Connections
6. Levelling the Reading Gap: Socio-Spatial Perspectives
7. Conclusion: The Space and Practice of Reading
8. Appendix
9. References
10. Index

最近チェックした商品