Cognitive Behavioral Therapy in Schools : A Tiered Approach to Youth Mental Health Services

個数:

Cognitive Behavioral Therapy in Schools : A Tiered Approach to Youth Mental Health Services

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 292 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138908482
  • DDC分類 370.15

Full Description

In recent years, many U.S. schools have implemented tiered models of support to address a range of student needs, both academic and behavioral, while cognitive behavioral therapy (CBT) has simultaneously gained popularity as an effective means of supporting the mental health needs of students. Cognitive Behavioral Therapy in Schools provides school-based practitioners with the necessary skills to determine students' mental health needs; establish a tiered, CBT-based system of supports; select appropriate programs at Tiers 1, 2, and 3; deliver CBT using various formats to students who are at risk or demonstrating problems; progress monitor multiple tiers of service; and work collaboratively with teachers, administrators, and families.

Contents

Acknowledgements. Preface. Section I: CBT within a Tiered Model of Mental Health Services in Schools. 1 School-Based Mental Health Services: An Overview and Rationale. 2 A Tiered Approach to Delivering School-Based Mental Health Services. 3 CBT as the Basis of Service Delivery. 4 Ecological Considerations in School-Based Mental Health Service Delivery. Section II: Tier 1: Universal Mental Health Supports for Students. 5 Identifying and Implementing a Universal Prevention Program. Section III: Tier 2: CBT-Based Targeted Supports in Schools. 6 Targeted Interventions for Students: Process and Content. 7 Establishing and Implementing CBT-Based Groups. Section IV: Tier 3: CBT-Based Intensive Supports in Schools. 8 Identifying Students for Intensive Supports and Developing Treatment Plans. 9 Delivering Intensive Supports to Students Using CBT. 10 Styles of Therapeutic Dialogue to Promote Cognitive Restructuring. 11 Behavioral Strategies to Complement Therapeutic Dialogue. 12 Putting it All Together: Delivering CBT in Schools Through a Tier-Based System.

最近チェックした商品