劇空間:舞台美術と観衆の知覚<br>Dramatic Spaces : Scenography and Spectatorial Perceptions

個数:

劇空間:舞台美術と観衆の知覚
Dramatic Spaces : Scenography and Spectatorial Perceptions

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 220 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138852488
  • DDC分類 792

Full Description

For literary scholars, plays are texts; for scenographers, plays are performances. Yet clearly a drama is both text and performance. Dramatic Spaces examines period-specific stage spaces in order to assess how design shaped the thematic and experiential dimensions of plays. This book highlights the stakes of the debate about spatiality and the role of the spectator in the auditorium - if audience members are co-creators of the drama, how do they contribute?

The book investigates:




Roman comedy and Shakespearean dramas in which the stage-space itself constituted the primary scenographic element and actors' bodies shaped the playing space more than did sets or props




the use of paid applauders in nineteenth-century Parisian theaters and how this practice reconfigured theatrical space




transactions between stage designers and spectators, including work by László Moholy-Nagy, William Ritman, and Eiko Ishioka

Dramatic Spaces aims to do for stage design what reader-response criticism has done for the literary text, with specific case studies on Coriolanus, The Comedy of Errors, Romeo and Juliet, Tales of Hoffman, M. Butterfly and Tiny Alice exploring the audience's contribution to the construction of meaning.

Contents

Introduction 1. Inside the Theater: Audience Experience at The Menaechmi and The Comedy of Errors 2. "Bodied Forth": Spectator, Stage, and Actor in Early Modern English Theaters 3. Audience Performance: The Claque in Nineteenth-century French Theater 4. How Modernism Played in Berlin: Moholy-Nagy's Hoffmann at the Kroll Opera House 5. Box Set to the Infinite Power: Metatheatricality and Set Design in Albee's Tiny Alice 6. Design and Double Vision: Spectatorial Experience and M. Butterfly

最近チェックした商品