Youth, Arts, and Education : Reassembling Subjectivity through Affect (Routledge Advances in Sociology)

個数:
電子版価格
¥11,775
  • 電子版あり

Youth, Arts, and Education : Reassembling Subjectivity through Affect (Routledge Advances in Sociology)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 192 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138820531
  • DDC分類 700.71

Full Description

How are the arts important in young people's lives? Youth, Arts and Education offers a groundbreaking theory of arts education. Anna Hickey-Moody explores how the arts are ways of belonging, resisting, being governed and being heard.

Through examples from the United Kingdom and Australia, Anna Hickey-Moody shows the cultural significance of the kinds of learning that occur in and through arts. Drawing on the thought of Gilles Deleuze, she develops the theory of affective pedagogy, which explains the process of learning that happens through aesthetics.

Bridging divides between critical pedagogical theory, youth studies and arts education scholarship, this book:




Explains the cultural significance of the kinds of learning that occur in and through arts
Advances a theory of aesthetic citizenship created by youth arts
Demonstrates ways in which arts practices are forms popular and public pedagogy
Critiques popular ideas that art can be used to fix problems in the lives of youth at risk

Youth, Arts and Education is the first post-critical theory of arts education. It will be of interest to students and scholars across the social sciences and humanities, in particular in the sociology of education, arts education, youth studies, sociology of the arts and cultural studies.

Contents

Acknowledgments. List of Figures. Introduction: Youth, Arts and Education 1. Little Publics: Performance as the Articulation of Youth Voice 2. Assemblages of Governance: Moral Panics, Risk and Self-Salvation 3. Tradition, innovation, Fusion: Local Articulations of Global Scapes of Girl Dance 4. Do You Want to Battle with Me? Schooling Masculinity 5. Affective Pedagogy: Reassembling Subjectivity through Art. Bibliography. Index

最近チェックした商品