第二言語教師のための第二言語習得エッセンシャル<br>Essentials of SLA for L2 Teachers : A Transdisciplinary Framework

個数:

第二言語教師のための第二言語習得エッセンシャル
Essentials of SLA for L2 Teachers : A Transdisciplinary Framework

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 172 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138744080
  • DDC分類 401.93

Full Description

Essentials of SLA for L2 Teachers: A Transdisciplinary Framework presents an accessible and comprehensive account of current understandings of second language acquisition (SLA) geared towards those studying to become L2 teachers. Grounded in the pragmatic and problem-oriented transdisciplinary framework of SLA, this textbook draws connections between SLA research and practices for L2 teaching. It aims to build L2 teacher expertise by strengthening teachers' understandings of the many facets of L2 learning and their skills for designing transformative learning environments in their teaching contexts. The author includes pedagogical implications and inquiry-based activities in each chapter that engage readers in further explorations of the topics covered in the chapter. Short and straightforward, Essentials of SLA for L2 Teachers is the ideal main resource for SLA courses taught at undergraduate and graduate-level teaching programs.

Contents

1. Introduction: A Transdisciplinary Framework of SLA 2. L2 knowledge is Complex and Dynamic 3. L2 Knowledge Is a Repertoire of Diverse Semiotic Resources 4. L2 Learning Is Situated, and Attentionally and Socially Gated 5. L2 Learning Is Mediated and Embodied 6. L2 Learning Is Mediated by Learners' Social Identities 7. L2 Learning Is Mediated by Motivation, Investment, and Agency 8. L2 Learning Is Mediated by Literacy and Instructional Practices 9. L2 Learning Is Mediated by Language Ideologies