The National Curriculum and its Effects (Routledge Revivals)

個数:

The National Curriculum and its Effects (Routledge Revivals)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 226 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138724419
  • DDC分類 375.000941

Full Description

This title was first published in 2001. What impact has the National Curriculum for England and Wales had on pupils, teachers, academic and social standards in the ten years since its introduction? The distinguished contributors to this volume examine the history and development of the National Curriculum to date and assess its effects.

Contents

Contents: Introduction: can a curriculum be national?, Cedric Cullingford; Conceptual issues in a centralised curriculum, Paul Oliver; The crumbling shrine: the national curriculum and the proposals to amend it, John Elliott; Secondary school pupils' experience of the national curriculum, Cedric Cullingford; Pupil perceptions of the national curriculum, Leroy McDonald; Secondary subject teaching and the development of pupil values, Bob Butroyd; Excluded or empowered: the national curriculum and exclusions, Robert Berkeley; Exploring the policy influence of England's national curriculum on school exclusion: a dilemma of intended entitlement and unintended exclusion?, E. Rustique-Forrester; Horse before the cart: developing an evidence-based approach to educational policy, Fay Smith and Frank Hardman; National curriculum subjects are repositories of values that are under-explored, Bob Butroyd; ICT in the national curriculum - revised but not resolved, Matthew Pearson; Conclusion: logic, rationality and the curriculum, Paul Oliver.

最近チェックした商品