Ruskin's Artists : Studies in the Victorian Visual Economy (Routledge Revivals)

個数:

Ruskin's Artists : Studies in the Victorian Visual Economy (Routledge Revivals)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 272 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138702752
  • DDC分類 709.2

Full Description

This was first published in 2000: A study of John Ruskin's engagement with art and architecture as a critic, a patron and a teacher. It offers insights into both his writings and the visual economy of the Victorian world. Each essay examines Ruskin's relationship with an individual artist or a distinct aspect of art practice. J.M.W. Turner, D.G. Rossetti, W. Holman Hunt and E. Burne-Jones are among those artists discussed whose personal relationships with Ruskin affected his critical writing. Ruskin's attitude to women artists and his approach to the teaching of art are given special attention.

Contents

Contents: Preface; Introduction Father and son: the Ruskin family art collection, Robert Hewison; 'Candid and earnest': the rise of the art critic in the early nineteenth century, Claire Wildsmith; The 'dark clue' and the Law of Help: Ruskin, Turner, and the Liber Studiorum, Alan Davis; Ruskin and the Gothic Revival: his research on Venetian Architecture, Robert Hewison; Ruskin and Millais at Glenfinlas, Alastair Grieve; Pre-Raphaelite intimacy: Ruskin and Rossetti, Elizabeth Helsinger; The The Light of the World as 'true sacred art': Ruskin and William Holman Hunt, Michael Wheeler; 'Archangel' Veronese: Ruskin as Protestant spectator, Andrew Tate; 'According to the requirements of his scholars': Ruskin, drawing and art education, Ray Haslam; The 'woman question': Ruskin and the female artist, Pamela Gerrish Nunn; Ruskin and the Pre-Raphaelite imagination in the 1870s: art, politics and the female body, Francis O'Gorman; Painter and professor: the response of Albert Goodwin to the aesthetics of John Ruskin, David Wootton; The critic as autobiographer: Ruskin and his artists, Dinah Birch; References; Index.

最近チェックした商品