行動経済学の哲学的問題<br>Philosophical Problems of Behavioural Economics (Routledge Inem Advances in Economic Methodology)

個数:
電子版価格
¥9,606
  • 電子版あり

行動経済学の哲学的問題
Philosophical Problems of Behavioural Economics (Routledge Inem Advances in Economic Methodology)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 164 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138639195
  • DDC分類 330.019

Full Description

The goal of behavioural economics is to improve the explanatory and predictive power of economics. This can be achieved by using theoretical and methodological resources of psychology. Its fundamental idea is that the relationship between psychology and economics cannot be subsumed under standard philosophical accounts of intertheoretical relations.

Philosophical Problems of Behavioural Economics argues that behavioural economics is best understood as an attempt to deidealize economic theory guided by psychological research. Behavioural economics deconstructs the model of decision-making by adding different elements. Based on this understanding behavioural economics has a number of tasks: first, it has to identify which economic theory needs to be challenged; second it aims to identify factors which need to be modelled within economic theories of choice and modify the theory accordingly; and finally, it has to create models that explain economic phenomena based on the new theory. This book analyses the different stages of this deconstruction process and shows how the scientific disciplines of economics and psychology are connected by it.

This volume develops a new account of intertheoretical relations based on the idea of deidealization and thus contributes to debates within the philosophy of social science. It is suitable for those who are interested in or study economic theory and philosophy, economic psychology and philosophy of social science.

Contents

1. Introduction

2. The Ontological Status of Economic Preferences

3. Selectionist Arguments against a Deidealisation of Economics

4. Aggregation and the Deidealisation of Economic Theory

5. Explanatory Autonomy and Intertheoretic Relations

6. Localising Anomalies of Economic Theory

7. The Structure of Behavioral Economic Theories

8. Models in Economics: Standard and Behavioral

9. Conclusion

最近チェックした商品