The Role of the Arts in Learning : Cultivating Landscapes of Democracy (Routledge Research in Education)

個数:

The Role of the Arts in Learning : Cultivating Landscapes of Democracy (Routledge Research in Education)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 174 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138633377
  • DDC分類 707.1

Full Description

Grounded in philosophy from John Dewey and Maxine Greene, this book sheds light on difficulties and practicalities of examining culture and politics within the realm of interdisciplinary education. Providing both theoretical and concrete examples of the importance of a contemporary arts education, this book offers imaginative ways the arts and sciences intersect with democratic learning and civic engagement. Chapters focus on education in relation to diversity, apprenticeship, and civic engagement; neuroscience and cognition; urban aesthetic experience and learning; and science and art intelligence.

Contents

Foreword

Janyce Hyatt

Preface

Jay Michael Hanes and Eleanor Weisman, Editors

Chapter 1

Introduction: Education, the Arts, and Resistance to the Neoliberal Condition

Jay Michael Hanes and Eleanor Weisman

Chapter 2

Becoming a Deweyan Apprentice: A Struggle against White Supremacy

Bill Bywater

Chapter 3

From Grief, Find Your Peace: Steve Prince and The Big Zipper Community

Steve Prince and Beth McCoy

Chapter 4

Chicago Consciousness: Democratic Reform, the Built Environment, and Sensorimotor Awareness

David C. Miller

Chapter 5

Devising Theatre: Imagination Meets Citizenship

Roberta Levine

Chapter 6

Flowers for Feynman: Natural Piety and the Aesthetics of Experience in the Experimental Spirit

Tibor Solymosi

Chapter 7

Inhibition as Fundamental: From Synapse to Classroom

Jeff Hollerman

Chapter 8

Coping Creatively, Imagining Democracy: Expressive Arts Therapy in an Urban Public School

Jessa M. Goldstein

Chapter 9

Disturbing the Peace: Community, Justice Learning, and Democratic Participation with Communities of Color

Heather Cherie Moore

Chapter 10

Get Woke: Radicalizing Imagination in the Interest of a Just Democracy

Morna McDermott

List of Contributors

最近チェックした商品