Food and Media : Practices, Distinctions and Heterotopias (Critical Food Studies)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Food and Media : Practices, Distinctions and Heterotopias (Critical Food Studies)

  • ウェブストア価格 ¥13,964(本体¥12,695)
  • Routledge(2018/02発売)
  • 外貨定価 US$ 63.99
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 630pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 212 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138546745
  • DDC分類 394.12

Full Description

Food is everywhere in contemporary mediascapes, as witnessed by the increase in cookbooks, food magazines, television cookery shows, online blogs, recipes, news items and social media posts about food. This mediatization of food means that the media often interplays between food consumption and everyday practices, between private and political matters and between individuals, groups, and societies.

This volume argues that contemporary food studies need to pay more attention to the significance of media in relation to how we 'do' food. Understanding food media is particularly central to the diverse contemporary social and cultural practices of food where media use plays an increasingly important but also differentiated and differentiating role in both large-scale decisions and most people's everyday practices.

The contributions in this book offer critical studies of food media discourses and of media users' interpretations, negotiations and uses that construct places and spaces as well as possible identities and everyday practices of sameness or otherness that might form new, or renew old food politics.

Contents

1 Introduction

Jonatan Leer and Karen Klitgaard Povlsen

Part One: Food Practices in the Media

2 Good Fare and Welfare: Perceptions of American and French Food in Postwar Cookbooks Caroline Nyvang

3 Transcultural Food and Recipes for Immigration Susanna Moodie and Cathrine Parr Traill (Vera Alexander)

4 Just A Happy Housewife? Michelle Obama, Food Activism and (African-)American Womanhood Katrine Meldgaard Kjær

5 'The Worst Mum in Britain': Class, Gender and Caring in the Campaigning Culinary Documentary Joanne Hollows

6 Manning the Table: Masculinity and Weight Loss in U.S. Commercials

Fabio Parasecoli

7 Homosocial Heterotopias and Masculine Escapism in TV-Cooking Shows

Jonathan Leer

Part Two: Practices of Food and Media

8 'I (Never) Just Google': Media and Food Practices Karen Klitgaard Povlsen

9 Everyday Mothering and the Media Food 'Soup': Comparing Contested Food and Mothering Across Genres in Two Different Social Contexts Bente Halkier

10 Food Across Media: Popular Food Contents among Children in Germany

Susanne Eichner

11 Children Cooking Media Food: Exploring Media (Food) Literacy Through Experimental Methods Stinne Gunder Strøm Krogager

12 Epilogue: Politics and the Future of Food and Media

Kathleen LeBesco and Peter Naccarato

最近チェックした商品