20世紀ドイツ芸術展(1938年ロンドン)の「退廃芸術展」への応答<br>The Twentieth Century German Art Exhibition : Answering Degenerate Art in 1930s London (Routledge Research in Art Museums and Exhibitions)

個数:
電子版価格
¥9,143
  • 電子版あり

20世紀ドイツ芸術展(1938年ロンドン)の「退廃芸術展」への応答
The Twentieth Century German Art Exhibition : Answering Degenerate Art in 1930s London (Routledge Research in Art Museums and Exhibitions)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 234 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138544369
  • DDC分類 709.4210904

Full Description

This book represents the first study dedicated to Twentieth Century German Art, the 1938 London exhibition that was the largest international response to the cultural policies of National Socialist Germany and the infamous Munich exhibition Degenerate Art. Provenance research into the catalogued exhibits has enabled a full reconstruction of the show for the first time: its contents and form, its contributors and their motivations, and its impact both in Britain and internationally.

Presenting the research via six case-study exhibits, the book sheds new light on the exhibition and reveals it as one of the largest émigré projects of the period, which drew contributions from scores of German émigré collectors, dealers, art critics, and from the 'degenerate' artists themselves. The book explores the show's potency as an anti-Nazi statement, which prompted a direct reaction from Hitler himself.

Contents

Contents Introduction Chapter One: The Organisation of Twentieth Century German Art Chapter Two: Campendonk's 'Jumping Beast': Neutrality and Resistance in Swiss Museums Chapter Three: Schmitt-Rottluff's 'Fishermen's Houses': Art and Status in Exile Chapter Four: Liebermann's 'The Potato Gatherer': German Modernism, German Dealers and the London Art Market Chapter Five: Schwitters' 'The Golden Ear': 'Degenerate' Artists as Lenders to London Chapter Six: Macke's 'Men on a Bridge': Loans from the Reich Chapter Seven: Baumeister's 'Kneeling Group': The British and Twentieth Century German Art Chapter Eight: The Reception of Twentieth Century German Art in Britain and Germany Conclusion Appendix One: Index of Twentieth Century German Art Exhibits Appendix Two: Index of Twentieth Century German Art Lenders Bibliography

最近チェックした商品