ビジネス・コミュニケーションのための英語入門<br>English for Business Communication (Routledge Applied English Language Introductions)

個数:

ビジネス・コミュニケーションのための英語入門
English for Business Communication (Routledge Applied English Language Introductions)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 236 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138481671
  • DDC分類 428.24

Full Description

This textbook provides a comprehensive introduction for students and professionals who are studying English for business or workplace communication and covers both spoken and written English.

Based on up-to-date research in business communication and incorporating an international range of real-world authentic texts, this book deals with the realities of communication in business today. Key features of this book include:




use of English in social media that reflects recent trends in business communication;



coverage of the concept of communicative competence;



analysis of email communication;



introduction to informal English and English for socialisation as well as goodwill messages, such as thank you or appreciation messages, which are a part of everyday interaction in the workplace;



examination of persuasive messages and ways to understand such messages;



an e-resources website that includes authentic examples of different workplace genres and a reference section covering relevant research studies and weblinks for readers to better understand the topics covered in each chapter.

This book goes beyond the traditional coverage of business English to provide a broad and practical textbook for those studying English in a workplace setting.

Contents

Table of Contents

Acknowledgements

Ch.1 Written and Spoken Communication in the Workplace

Ch.2 Features of Business Communication

Ch.3 Email and Emerging Social Media for Different Communicative Purposes

Ch.4 Conveying Negative and Goodwill Messages

Ch.5 Persuasive Messages: Sales Correspondence and Job Applications

Ch.6 Persuasive Messages: Enquiry and Invitation Messages

Ch.7 Formal Business Reports/Proposals

Ch.8 Making Oral Presentations

Ch.9 Socialisation

Ch.10 Business Meetings and Negotiations

Ch.11 Employment and Appraisal Interviews

Index

最近チェックした商品