Storymaking in Elementary and Middle School Classrooms : Constructing and Interpreting Narrative Texts

個数:
  • ポイントキャンペーン

Storymaking in Elementary and Middle School Classrooms : Constructing and Interpreting Narrative Texts

  • ウェブストア価格 ¥53,856(本体¥48,960)
  • Routledge(2017/07発売)
  • 外貨定価 US$ 250.00
  • 読書週間 ポイント2倍キャンペーン 対象商品(~11/9)
  • ポイント 978pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 178 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138437746
  • DDC分類 372.677

Full Description

This book examines storymaking processes in K-8 classrooms from a social-semiotic perspective that highlights how participants' discourse influences story construction and interpretation. It is unique in that it invites the reader to actively engage in the analysis of classroom discourse and to consider issues related to storymaking in specific classrooms. Examples of theory in action illustrate important issues regarding text selection and the roles of teachers and students in affecting meaning-making processes. An excellent text for upper-level and graduate courses in language, literacy, and literature education, Storymaking in Elementary and Middle School Classrooms includes: Transcripts of teacher-student-text discourse in kindergarten, and second-, fifth-, seventh-, and eighth-grade classrooms. Helpful overviews at the beginning of each chapter. Theory-into-practice sections at the end of each chapter that pose issues to think about related to classroom practice. A separate chapter on translating theory into practice in the classroom, with practical suggestions.

Contents

Contents: Preface. Part I: Social Semiotics and Classroom Texts. Storymaking in the Classroom. The Author's Text. Part II: Storymaking in Classrooms. The Teacher as Mediator. Constructing Reactive Texts in Discussion Groups. Individual Readers' Reactive Texts. Intertextuality in Text and Discourse. Part III: Issues, Directions, and Textual Practices. Toward a Dialogue: Questions and Issues. Developing Storymaking Abilities in Classrooms.

最近チェックした商品