The Golden Age of Video Games : The Birth of a Multibillion Dollar Industry

個数:
電子版価格
¥10,447
  • 電子版あり

The Golden Age of Video Games : The Birth of a Multibillion Dollar Industry

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 218 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138427860
  • DDC分類 794.8

Full Description

This book focuses on the history of video games, consoles, and home computers from the very beginning until the mid-nineties, which started a new era in digital entertainment. The text features the most innovative games and introduces the pioneers who developed them. It offers brief analyses of the most relevant games from each time period. An epilogue covers the events and systems that followed this golden age while the appendices include a history of handheld games and an overview of the retro-gaming scene.

Contents

FROM RESEARCH LABS AND ACADEMIA TO THE BIRTH AND BOOMING OF A NEW INDUSTRY: The Beginning. The First Commercial Game and the First Home Console. Atari, Pong and the Jackals. Pong Goes Home. Home Consoles. Meanwhile, In Japan ... Computers Go Home Too! Across The Pond: Sinclair. Games That Pushed Boundaries I. THE CRASH, HOME COMPUTERS AND AN EXTRA LIFE: 1983: The Crash. Computers, Computers, Computers. Atari and Commodore: From Here, Where? Nintendo gives consoles an extra life: the NES, ROB and Super Mario. New Competition: the Sega Master System. Games that Pushed Boundaries II. 16 BIT POWER, NEW GENERATIONS AND THE RISE OF THE PC: The Beginning of a New Era. New Generations amidst some of the Same Old Problems... 1991: Sony and Nintendo? The PC Becomes Gaming Mature. Games That Pushed Boundaries III. Epilogue. Game Over. Press Start to Continue ... Appendices.

最近チェックした商品