History and English in the Primary School : Exploiting the Links

個数:

History and English in the Primary School : Exploiting the Links

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 216 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138418516
  • DDC分類 372.89044

Full Description

Changes to the primary curriculum over recent years have widened choice for all, yet the current wave of thinking seems determined to retreat 'back to basics'. This vibrant volume examines the many ways in which history can include and complement the teaching of English, to the greater benefit of both. Enthusiastic practitioners explain how lively classroom activities can influence the level of children's literacy, which means that the importance of the basics is recognised without compromising on the choice of subjects open to children. History emerges as a wonderful tool for exploring not only language and literature, but also as a way of stimulating the imagination and encouraging talk. The contributors here are all passionate about this vital link between two complementary subject areas and will convincingly win you over. The book is an invaluable companion for the student teacher, primary teacher and teacher educator.

Contents

Introduction, Pat Hoodless; Chapter 1 Peel Appeal, Gill Bicknell; Chapter 2 Talking About Artefacts at Key Stage 1, Patricia Nulty; Chapter 3 Storytelling in History, Alan Farmer, Christine Cooper; Chapter 4 Voices of the Past, Allan Redfern; Chapter 5 Children Working With Pictures, Penelope Harnett; Chapter 6 History and Children's Fiction, Kath Cox, Pat Hughes; Chapter 7 Children's Awareness of Time in Story and Historical Fiction, Pat Hoodless; Chapter 8 Teaching Reading Skills and History at Key Stage 2, Julie Davies, Amanda Donoghue; Chapter 9 Life in Tudor Times, Joan Blyth; Chapter 10 Learning the Language of History, John Sampson, Liz Grugeon, Eleni Yiannaki; Chapter 11 Writing about History in the Early Years, Hilary Cooper; Chapter 12 'Read All About it', Janice Adams;

最近チェックした商品