Reassessing 'Ability' Grouping : Improving Practice for Equity and Attainment

個数:
電子版価格
¥8,589
  • 電子版あり

Reassessing 'Ability' Grouping : Improving Practice for Equity and Attainment

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 180 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138348837
  • DDC分類 371.254

Full Description

Presenting original quantitative and qualitative data from a large-scale empirical research project conducted in British secondary schools, Reassessing 'Ability' Grouping analyses the impact of attainment grouping on pupil outcomes, teacher effectiveness and social equality.

Alongside a comprehensive account of existing literature and the international field, this book offers:




Rigorous conceptual analysis of data



A view of wider political debates on pupils' social backgrounds and educational attainment



A discussion of the practicalities of classroom practice



Recommendations for improved practice to maximise pupil outcomes, experiences and equity



Vignettes, illustrative tables and graphs, as well as quotes from teacher interviews and pupil focus groups

Addressing attainment grouping as an obstacle to raising pupil attainment, this book offers a distinctive, wide-ranging appraisal of the international field, new large-scale empirical evidence, and 'close to practice' attention to the practicalities and constraints of the classroom. Reassessing 'Ability' Grouping is an essential read for any practitioners and policymakers, as well as students engaged in the field of education and social justice.

Contents

Chapter 1 Introduction; Chapter 2 'Ability grouping' - what is it and why do we do it?; Chapter 3 The Best Practice in Grouping Students study: explaining our methods; Chapter 4 The impact of attainment grouping on pupil self-confidence; Chapter 5 Pupils' experiences of different grouping practices; Chapter 6 The impact of attainment grouping on pedagogy and practice; Chapter 7 Why is good practice in setting so hard to achieve?; Chapter 8 Doing mixed attainment grouping well; Chapter 9 Reflections; Chapter 10 Recommendations

最近チェックした商品