Game Audio with FMOD and Unity

個数:

Game Audio with FMOD and Unity

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 266 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138315976
  • DDC分類 794.81525

Full Description

Game Audio with FMOD and Unity introduces readers to the principles and practice of game audio through the process of creating their own First Person Shooter (FPS) game.

All the basics are covered, as well as a simple introduction to coding. Using the free software Unity and FMOD Audio Middleware, the reader will be able to create a game of their own and develop a portfolio that demonstrates their capacities in interactive sound design.

Perfect for classroom use or independent study, Game Audio with FMOD and Unity also comes with a full suite of audio assets provided on a companion website.

Contents

Contents

List of Figures

Preface

Chapter 1: Game Engines

Chapter 2: Audio Middleware

Chapter 3: Game Audio vs Film Sound

Chapter 4: Getting Started with FMOD

Chapter 5: Looping

Chapter 6: 2D vs 3D Sound

Chapter 7: Getting Started in Unity

Chapter 8: Level Building in Unity

Chapter 9: Exploring the Game Environment

Chapter 10: Integrating FMOD and Unity

Chapter 11: Interactive Game Objects

Chapter 12: Crate Sounds

Chapter 13: Putting the "S" into FPS

Chapter 14: Changing Footsteps

Chapter 15: The Enemies Shoot Back

Chapter 16: Parameters

Chapter 16b: Parameters 2

Chapter 16b: Bonus Chapter - Parameters 2

Chapter 17: Signal Routing in FMOD

Chapter 18: FMOD Effect Plugins

Chapter 19: Ambience and Transceivers

Chapter 20: Real-Time Mixing

Chapter 21: Mix Snapshots

Chapter 22: The Health System

Chapter 23: Game Over Man!

Chapter 24: Game Music Part 1 - Variation

Chapter 25: Game Music Part 2 - Parameter Control

Chapter 26: Setting Up Unity for Music

Chapter 27: Mixing the Game - Sidechains

Chapter 28: Optimizing the Game

Chapter 29: Building the Game

Index

最近チェックした商品